REFERENSSIT

Tyytyväiset asiakkaamme ovat FIX-tuotteidemme avulla parantaneet kuljetusliiketoimintansa kannattavuutta, tehokuutta ja turvallisuutta

”The NWE FIX-Road system has proved to be a very successful EN12195-2 rated high performance load securing system that continues to be customers favoured choice.”

Anthony Bevan – MD, Bevan Group

”FIX load securing systems offer high performance load securing solutions for our Curtain-Siders. Manufactured to EN 12195-2, FIX systems are durable, reliable and easy to operate. FIX cargo securing systems can therefore assist with DVSA/HSL compliance. For many of our customers FIX cargo securing systems are and have been their first choice – for more than 6 years.”

Andy Richardson – Engineering Director, Lawrence David Limited

”FIX-Road and FIX-Strap2017 provide our customers with reliable, high performance EN 12195-2 rated load securing solutions for curtainsiders. FIX systems contribute to road safety and assist in meeting the load safety requirements of the DVSA/HSL. Tiger Trailers recommends FIX load securing systems to our customers”

Jack Cartwright, Graduate Sales Engineer, Tiger Trailers

Kahden järjestelmän  toimitus Kiitosimeon Oy:lle huhtikuussa 2017

Toimitus Kiitosimeon Oy:lle sisälsi Truck-Safe® -järjestelmät kahteen perävaunuun, joita käytetään sellun kuljetuksiin tehtaalta satamaan. Perävaunuissa on avattavat katot ja avattava sivu lastaamista varten. Patentoidun Truck-Safe-ripustusjärjestelmän ansiosta FIX Road® -kuormansidontapeite liikkuu perävaunun avattavan katon mukana eikä tule tielle lastatessa tai purkaessa. Tämä säästää paljon aikaa ja mahdollistaa asiakkaalle useampia päivittäisiä kuljetuksia pienemmällä määrällä ajoneuvoja. Tavallisella kiinnityksellä Kiitosimeon Oy olisi tarvinnut enemmän perävaunuja suoriutuakseen yhtä suuresta kapasiteetista.

Rahti: sellua tehtaalta satamaan
Kuljetusreitti: 17 km Kemissä
Kuljetusvälit: yli 20 kuljetusta päivässä
Kapasiteetti: 24 t/puoliperävaunu
Ajoneuvot: Kaksi pitkää 13,6 metrin puoliperävaunua HCT- hyväksynnällä (High Capacity Transport)

Truck-Safe säkrade Tapio Ylisuvanto Oy:s 40 000 laster mellan 2013 och 2017

Truck-Safe sitoi Tapio Ylisuvanto Oy:n 40 000 kuormaa vuosien 2013 ja 2017 välillä

Vuoden 2013 toimitus sisälsi Truck-Safe® -järjestelmät, jotka asennettiin paineilmakiristimen kanssa perävaunun toiselle sivulle ja jatkettuun kuorma-autoon. Molempien katto ja toinen sivu olivat avattavia, ja ne pystyi lastaamaan sivusta. Patentoitu FIX Road® -kuormansidontapeitteen ripustusjärjestelmä varmisti myös, että peite ei tullut lastaamisen tai purkamisen tielle. Tällä tavoin peite ja sidontaliinat pysyivät puhtaina, mikä lisäsi niiden elinikää verrattuna perinteisiin liinoihin. Truck-Safe-järjestelmällä varustettu kuorma-autoyhdistelmä oli päivittäisessä käytössä 3,5 vuotta huhtikuuhun 2017 saakka, ja sillä toimitettiin yhteensä n. 40 000 kuormaa. Saman kuormamäärän toimittaminen manuaalisella kuormansidonnalla olisi vaatinut autoilijalta joko paljon enemmän aikaa tai enemmän ajoneuvoja

Rahti: sellua tehtaalta satamaan
Kuljetusreitti: 17 km Kemissä, Suomessa
Kuljetusvälit: yli 20 kuljetusta/päivä/ajoneuvo
Kapasiteetti: 24 t/puoliperävaunu, 18 t/kuorma-auto
Ajoneuvot: pitkä 13,6 metrin puoliperävaunu + 8 metrin kuorma-auto

Kahden järjestelmän toimitus Pohjaset Oy:lle marraskuussa 2017

Toimitus Pohjaset Oy:lle sisälsi Truck-Safe® -järjestelmät kahteen perävaunuun, joita käytetään useisiin päivittäisiin sellun ja sahatavaran kuljetuksiin. Järjestelmä asennettiin paineilmakiristimellä perävaunun toiselle reunalle, johon kuorma kiinnitettiin automaattisesti lujalla FIX Road® -kuormansidontapeitteellä. Ripustettu kuormansidontapeite liikkuu kuormatilan avattavan katon mukana ja mahdollistaa lastauksen ja purkamisen yhdeltä sivulta. Truck-Safe vastaa erinomaisesti Pohjaset Oy:n tarpeita jokaisen kuljetuksen  vaihdellessa sellun ja sahatavaran välillä. Automaattinen kiinnitys takaa joka käyttökerralla optimaalisen kiinnitystuloksen.

 

Rahti: sellu yhteen suuntaan, sahatavaraa toiseen suuntaan
Kuljetusreitti: 110 km Kemi–Oulu
Kuljetusvälit: 4–6 kuljetusta päivässä
Kapasiteetti: enimmäistilavuus 170 m3, rahdin enimmäispaino 76 t sellua tai 70 t sahatavaraa
Ajoneuvot: Kaksi pitkää 13,6 metrin puoliperävaunua HCT- hyväksynnällä (High Capacity Transport)

Kolme toimitusta PM Transport Ab:lle vuosien 2015 ja 2016 aikana

PM Transport Ab on asennuttanut Truck-Safe® -järjestelmän kolmeen täysperävaunuyhdistelmään. Kun kaksi ensimmäistä järjestelmää osoittautuivat suureksi menestykseksi, oli pian aika hankkia kolmas. Kaksi ensimmäistä järjestelmää asennettiin vuonna 2015, ja ne toimivat sähkövinsseillä, kun taas kolmas järjestelmä vuodelta 2016 toimii paineilmakiristimellä. Sekä vinssit että paineilmakiristimet  on asennettu perävaunujen oikealle puolelle, jolloin lastaus voidaan tehdä vasemmalta puolelta. Patentoidun Truck-Safe-ripustusjärjestelmän ansiosta kuormansidontapeite liikkuu täysperävaunuyhdistelmän avattavan katon mukana, jolloin sekä lastaaminen että purkaminen on nopeampaa.

Rahti: sellua tehtaalta satamaan
Kuljetusreitti: 18 km Sundsvallissa, Ruotsissa
Kuljetusvälit: 18 kuljetusta/päivä/ajoneuvo
Kapasiteetti: 32 t/puoliperävaunu + 18 t/keskiakseliperävaunu
Ajoneuvo: kolme 12 metrin puoliperävaunua + kolme 8 metrin keskiakseliperävaunua

 

Neljä järjestelmää UPM Rauma Paper:lle 2017 ja 2018 aikana

NWE yhteistyössa UPM Oy:n ja Siimet Oy:n kanssa on toteuttanut automaattisen kuormansidonnan tuotevaunuihin. Tällä tavoin patentoitu FIX Truck-Safe® järjestelmä lisää puuttuneen palan logistiikkaketjun tehokkuuteen.

Oheisessa videossa näytetään paperirullien lastaus ja kuljetus satamaan. Kuormaa voi olla enintään 42 tonnia.    https://www.youtube.com/watch?v=TM18qy3nrW4             Vastaava Konepörssin artikkeli löytyy tästä: http://www.koneporssi.com/uutiset/paperia-maailmalle/

Kuormaus on automatisoitu jo aiemmin ja nyt tuotevaunut on varustettu myös asianmukaisella kuormanvarmistuksella. FIX kuormansidontapeite kiristyy kuorman päälle kun laidat on laskettu alas ja lukittu. Kuorman korkeus lähes 4m ja korirakenne nousee  riittävän ylös jotta kuorma voidaan purkaa satamassa trukeilla sivusta. Järjestelmän kiristimet on siksi sijoitettu nouseviin laitoihin sisäpuolelle. Näin saadaan kiristysliinat, kiristimet ja itse peite nousemaan pois tieltä katon ja laitojen mukana.

 

Rahti: sellua tehtaalta satamaan
Kuljetusreitti: 4 km Raumalla
Kuljetusvälit: 1-2 kuljetusta tunnissa keskeytyksettä
Kapasiteetti: 42 t/puoliperävaunu
Ajoneuvo: neljä 13 metrin puoliperävaunua