REFERENSSIT
KUORMANSIDONNAN REFERENSSIT
”The NWE FIX-Road system has proved to be a very successful EN12195-2 rated high performance load securing system that continues to be customers favoured choice.”
Anthony Bevan - MD, Bevan Group
"FIX load securing systems offer high performance load securing solutions for our Curtain-Siders. Manufactured to EN 12195-2, FIX systems are durable, reliable and easy to operate. FIX cargo securing systems can therefore assist with DVSA/HSL compliance. For many of our customers FIX cargo securing systems are and have been their first choice – for more than 6 years."
Andy Richardson – Engineering Director, Lawrence David Limited
ASIAKASTARINAT
FIX Road-järjestelmä saa palautetta asiakkaalta Welllogistik GmbH
Welllogistik GmbH Transport und Service on osa Wellteam Group:ta,
joka työllistää yli 600 henkilöä. Tällä logistiikan alueella yhtiö hoitaa lähes yksinomaan sisäistä logistiikkaa, joka palvelee yhtiön omia tehtaita aaltopahvin, pakkausten, esitteiden valmistuksessa ja oman painotalon tarpeita.
Koska prosessien optimointi ja parempi työympäristö ovat yhtiön filosofian tavoitteena, on yhtiön kuljetuskalusto varustettu integroiduilla kuormansidontajärjestelmillä. Useiden hyötyjen lomassa on myös kuorman sidonnan helppous ja nopeus.
Wellogistik on käyttänyt järjestelmää aktiivisesti vuodesta 2012 ja on antanut valmistajalle NWE:lle ja Saksan sekä joidenkin muiden maiden myynnistä vastaavalle WISTRA GmbH:lle avointa palautetta järjestelmästä päivittäisessä käytössä.
Tällä hetkellä järjestelmä on käytössä noin 60 verhokapelliperävaunussa. Järjestelmä edesauttaa positiivista työilmapiiriä kaikilla tasoilla, johtajista kuljettajiin. Kokemuksista keskusteltaessa ilmeni kuinka vahvasti kaikki puolustavat FIX Road:ia. Kaikki järjestelmän edut kiteytyvät näihin sanoihin tiimiläisiltä:
– kulmasuojia ei tarvita, koska peite jakaa sidontavoimat tasaisesti kuorman päälle
– sama järjestelmä sopii erilaisille kuormille optimaalisesti: paperirullat, muotoon leikatut arkit, pahvi, oktabiinit, IBC kontit, säkkitavara, jätepaperipaalit, suursäkit ja paljon muuta
– kuormansidontavälineitä ei varasteta tai häviä, koska systeemi on integroituna perävaunuun
– liinojen keräilyä ja säilömistä ei tarvitse tehdä
– huomattavasti pienempi riski loukkaantua lastatessa ja kuormaa purettaessa, koska kuorman päälle ei tarvitse kiipeillä
– vähemmän vaurioita kuormassa johtaa pienempiin ongelmiin tuotantoprosesseissa
– valvova viranomainen on tyytyväinen, koska järjestelmä on testattu DEKRA:n kanssa valmistettu standardin EN12195-2 mukaan
– vähemmän ajallisia paineita kuljettajille, koska kuljettaja sitoo kuormaa / vapauttaa sidonnan nopeammin kuin trukki ehtii toimimaan.
– jopa kuormaus ja purkupaikat ovat tyytyväisiä. Jos useampi järjestelmä olisi yleisesti käytössä, nostaisi se terminaalien kapasiteettia
– asennus Wellogistik:n korjaamolla ei ole myöskään aiheuttanut mitään ongelmia. Kun ensimmäinen järjestelmä oli asennettu ja rutiini löytynyt sujuu nykyään täydellisen FIX Road järjestelmän asennus kahdelta henkilöltä kolmessa tunnissa
Rahti: Paperirullia
Ajoneuvo: 13,6 m pitkä puoliperävaunu
Suuri toimitus Peura-Trans Oy:lle keväällä 2020
Ne kuljettavat pääsääntöisesti sahatavaraa ja kappaletavaraa Suomessa ja Euroopassa.
Peura-Trans:n haastattelu:
”Onneksi pidimme silmät auki, kun erään toisen firman kuljettaja kiinnitti kuormaa”, kuhmolaisen kuljetusyritys Peura-Trans Oy:n kuljetuspäällikkö Jukka Heikkinen kertoo tyytyväisenä.
Selvisi, että kuorma oli kiinnitetty FIX Strap -kuormansidontaliinoilla, ja Peura-Trans hankki pian NWE:n FIX kuormansidontajärjestelmän 15 yhdistelmäänsä. Heidän yrityksensä kuljettaa ensisijaisesti massatavaraa, eli sahatavaraa ja rakennusteollisuuden tuotteita.
”Fix Strap nopeuttaa kuorman sidonta- ja lastausaikaa jopa 20-30 %. Ajoneuvon lattioilla pyörivät jäiset ja likaiset liinat ovat jääneet historiaan. Liinoja ei enää tarvitse heittää kuorman yli ja olen vakuuttunut, että näin ennaltaehkäistään kuljettajien käsi- ja olkapäävammoja.”, Heikkinen jatkaa.
Ensituntuma tuotteisiin muutaman kuukauden kokeilun jälkeen on Heikkisen mukaan ollut erittäin hyvä ja he harkitsevat FIX Strap -sidontaliinoja kaikkiin tuleviin ajoneuvoyksiköihinsä.
Katso myös FIX Strap -video Peura-Transin yhdistelmässä täältä ▶
Rahti: sahatavaraa ja kappaletavaraa
Ajoneuvot: Kaksi 13,6 metriä pitkää perävaunua
Kahden erilaisen järjestelmän toimitus Pohjaset Oy:lle huhtikuussa 2020
Toimitus Pohjaset Oy:lle sisälsi sekä automaattisen kuorman kuljettimen että Truck-Safe® kuormansidontajärjestelmän 14,6m pitkään perävaunuun. Kuljetin perävaunussa on sähköinen ja se on sovitettu yhteen tehtaan ja sataman alkuperäisiin lastaus-ja purkulaitureihin. Lastaaminen ja purkaminen kestää n. kaksi minuuttia. Truck-Safe systeemin patentoitu kuormansidontajärjestelmä on paineilmatoiminen ja se sitoo kuorman FIX Road® peitteellä yhdessä minuutissa . Viiden ensimmäisen kuukauden aikana perävaunulla on kuljetettu yli 2100 kuormaa, joka on n. 240 kuormaa enemmän kuin aiemmin kaytössä olleella perävaunulla olisi voitu kuljettaa yksinomaan ajansäästön vuoksi. Sitäpaitsi kuormatila on metrin pitempi ja hyötykuorma 40 tonnia.
Katso Risto Pohjasen haastattelu Truck-Safe®-järjestelmästä täältä.
Rahti: Paperirullia, tehtaalta satamaan
Kuljetusreitti: 7 km Kemissä
Kuljetusvälit: Yli 30 kuljetusta päivässä
Kapasiteetti: 40 t perävaunu
Ajoneuvo: 14,6 m pitkä puoliperävaunu
Kahden järjestelmän toimitus Kiitosimeon Oy:lle, huhtikuussa 2017
Toimitus Kiitosimeon Oy:lle sisälsi Truck-Safe®-järjestelmät kahteen perävaunuun, joita käytetään sellun kuljetuksiin tehtaalta satamaan. Perävaunuissa on avattavat katot ja avattava sivu lastaamista varten. Patentoidun Truck-Safe-ripustusjärjestelmän ansiosta FIX Road® -kuormansidontapeite liikkuu perävaunun avattavan katon mukana eikä tule tielle lastatessa tai purkaessa. Tämä säästää paljon aikaa ja mahdollistaa asiakkaalle useampia päivittäisiä kuljetuksia pienemmällä määrällä ajoneuvoja. Tavallisella kiinnityksellä Kiitosimeon Oy olisi tarvinnut enemmän perävaunuja suoriutuakseen yhtä suuresta kapasiteetista.
Rahti: sellua, tehtaalta satamaan
Kuljetusreitti: 17 km Kemissä
Kuljetusvälit: yli 20 kuljetusta päivässä
Kapasiteetti: 24 t/puoliperävaunu
Ajoneuvot: Kaksi 13,6 m pitkää perävaunua HCT-hyväksynnällä (High Capasity Transport)
Truck-Safe sitoi Tapio Ylisuvanto Oy:n 40 000 kuormaa vuosien 2013 ja 2017 välillä
Vuoden 2013 toimitus sisälsi Truck-Safe®-järjestelmät, jotka asennettiin paineilmakiristimen kanssa perävaunun toiselle sivulle ja jatkettuun kuorma-autoon. Molempien katto ja toinen sivu olivat avattavia, ja ne pystyi lastaamaan sivusta. Patentoitu FIX Road® -kuormansidontapeitteen ripustusjärjestelmä varmisti myös, että peite ei tullut lastaamisen tai purkamisen tielle. Tällä tavoin peite ja sidontaliinat pysyivät puhtaina, mikä lisäsi niiden elinikää verrattuna perinteisiin liinoihin. Truck-Safe-järjestelmällä varustettu kuorma-autoyhdistelmä oli päivittäisessä käytössä 3,5 vuotta huhtikuuhun 2017 saakka, ja sillä toimitettiin yhteensä n. 40 000 kuormaa. Saman kuormamäärän toimittaminen manuaalisella kuormansidonnalla olisi vaatinut autoilijalta joko paljon enemmän aikaa tai enemmän ajoneuvoja.
Rahti: sellua, tehtaalta satamaan
Kuljetusreitti: 17 km Kemissä
Kuljetusvälit: yli 20 kuljetusta/päivä/ajoneuvo
Kapasiteetti: 24 t/puoliperävaunu, 18 t/kuorma-auto
Ajoneuvot: 13,6m pitkä perävaunu + 8m kuorma-auto
Kahden järjestelmän toimitus Pohjaset Oy:lle marraskuussa 2017
Toimitus Pohjaset Oy:lle sisälsi Truck-Safe® -järjestelmät asennuksen kahteen perävaunuun, joita käytetään useisiin päivittäisiin sellun ja sahatavaran kuljetuksiin. Järjestelmä asennettiin paineilmakiristimellä perävaunun toiselle reunalle, johon kuorma kiinnitettiin automaattisesti lujalla FIX Road® -kuormansidontapeitteellä. Ripustettu kuormansidontapeite liikkuu kuormatilan avattavan katon mukana ja mahdollistaa lastauksen ja purkamisen yhdeltä sivulta. Truck-Safe vastaa erinomaisesti Pohjaset Oy:n tarpeita jokaisen kuljetuksen vaihdellessa sellun ja sahatavaran välillä. Automaattinen kiinnitys takaa joka käyttökerralla optimaalisen kiinnitystuloksen.
Rahti: sellua yhteen suuntaan, sahatavaraa toiseen suuntaan
Kuljetusreitti: 110 km Kemi–Oulu
Kuljetusvälit: 4–6 kuljetusta/päivä/ajoneuvo
Kapasiteetti: enimmäistilavuus 170 m3; rahdin enimmäispaino 76 t sellua tai 70 t sahatavaraa
Ajoneuvot: Kaksi 13,6 metriä pitkää puoliperävaunua HCT- hyväksynnällä (High Capacity Transport)
Kolme toimitusta PM Transport Ab:lle vuosien 2015 ja 2016 aikana
PM Transport Oy:llä on asennuttanut Truck-Safe® kolmeen täysperävaunuyhdistelmään. Kun kaksi ensimmäistä järjestelmää osoittautuivat suureksi menestykseksi, oli pian aika hankkia kolmas. Kaksi ensimmäistä järjestelmää asennettiin vuonna 2015, ja ne toimivat sähkövinsseillä, kun taas kolmas järjestelmä vuodelta 2016 toimii paineilmakiristimellä. Sekä vinssit että paineilmakiristimet on asennettu perävaunujen oikealle puolelle, jolloin lastaus voidaan tehdä vasemmalta puolelta. Patentoidun Truck-Safe-ripustusjärjestelmän ansiosta kuormansidontapeite liikkuu täysperävaunuyhdistelmän avattavan katon mukana, jolloin sekä lastaaminen että purkaminen on nopeampaa.
Rahti: sellua tehtaalta satamaan
Kuljetusreitti: 18 km Sundsvallissa, Ruotsissa
Kuljetusvälit: 18 kuljetusta/päivä/ajoneuvo
Kapasiteetti: 32 t/puoliperävaunu + 18 t/keskiakseliperävaunua
Ajoneuvot: kolme 12 metrin puoliperävaunua + kolme 8 metrin keskiakseliperävaunua
Neljä järjestelmää UPM Rauma Paper:ille 2017 ja 2018 aikana
NWE yhteistyössä UPM Oy:n ja Siimet Oy:n kanssa on toteuttanut automaattisen kuormansidonnan tuotevaunuihin.
Oheisessa videossa näytetään paperirullien lastaus ja kuljetus satamaan. Kuormaa voi olla enintään 42 tonnia. https://www.youtube.com/watch?v=TM18qy3nrW4.
Konepörssin vastaava artikkeli löytyy täältä: http://www.koneporssi.com/uutiset/paperia-maailmalle/
Kuormaus on automatisoitu jo aiemmin ja nyt tuotevaunut on varustettu myös asianmukaisella kuormanvarmistuksella. FIX kuormansidontapeite kiristyy kuorman päälle kun laidat on laskettu alas ja lukittu. Kuorman korkeus lähes 4m ja korirakenne nousee riittävän ylös jotta kuorma voidaan purkaa satamassa trukeilla sivusta. Järjestelmän kiristimet on siksi sijoitettu nouseviin laitoihin sisäpuolelle. Näin saadaan kiristysliinat, kiristimet ja itse peite nousemaan pois tieltä katon ja laitojen mukana.
Rahti: sellua tehtaalta satamaan
Kuljetusreitti: 4 km Raumalla
Kuljetusvälit: 1-2 kuljetusta tunnissa keskeytyksettä
Kapasiteetti: 42 t/puoliperävaunu
Ajoneuvot: neljä 13 metrin puoliperävaunua
OTA YHTEYTTÄ!
Autamme mielellämme yritystänne! Ole yhteydessä, ja voimme yhdessä löytää ratkaisuja, jotka hyödyttävät liiketoimintaanne ja lisäävät kuljettajienne hyvinvointia ja turvallisuutta.